
İsviçre (UNIGE) ve Berne (UNIB), bazı büyük modeller (LLMS) -F. We Chatgpt-4, Gemini 1.5, Claude 3.5 Haiku ve Copilot 365-Emational zeka testi.
Communications Psychology'de yayınlanan bir araştırmaya göre, araştırmacılar bu yapay zeka sistemlerine insan davranışına dayanan beş farklı duygusal zeka testi (STEM, Steu, Gemok Blesds, GECE Düzenleme, GECO yönetimi) uyguladılar. AI modelleri, daha önce yüzde 81'e “doğru” tepkiler olarak tanımlanan insan uzmanları, insanların ortalama başarısı yüzde 56 kaldı.
Ayrıca, ChatGPT gibi modellerin bu testlerin ayarlarına uygun olarak yeni sorular üretebildiği ve orijinal sorularla eşdeğer zorluklar yaratan uzmanlar tarafından da onaylanmıştır.
“Gerçek empati başka bir şey”
Araştırma sonuçları ilginç olmasına rağmen, bazı uzmanlar yapay zekanın gerçekten “anlama” duygularının gerçekten iddialı olduğunu söylüyor. “Bu testler çoktan seçmeli formatlarda.
Clinscripts CEO'su Nauman Jaffar, “AI'nın duygusal ifadelerdeki modelleri tanımada olağanüstü olduğu konusunda uyardı. Ancak bu, insan empatisi ile karıştırılmamalıdır.
Gerçek örnekler -Tempo daha umut vericidir
Ancak, yapay zekanın bazı uygulamalarda başarısı dikkat çekicidir. Brezilya'daki 6.000'den fazla kamyon uzun yol tarafından kullanılan Aílton Yapay Zeka Asistanı, gerçek sesli mesajlardan stres, öfke ve üzümü %80 ile doğru bir şekilde tespit edebilir. Bu rapor insanlardan yaklaşık 20 puan daha fazla.
Aílton, bir sürücü tarafından meslektaşının ölümü hakkında gönderilen duygusal vokal mesajını yanıtladı ve psikolojik destek sağladı ve yöneticileri uyardı. HAL-AI CEO'su Marcos Alves'e göre, bu örnekler yapay zekanın “ölçeklenebilir empati” sağlama potansiyelini ortaya koymaktadır.