Ulusal Yargı Ağı Projesinin uygulaması olan ve bu projenin hareketli kısmını temsil eden UYAP sisteminde hem avukatlar hem de vatandaşlar çeşitli davaların açılması, yargılamaların başlatılması ve takibi gibi pek çok bilgiye ulaşabilmektedir. yöneticiler ve duruşmalar hakkında bilgi. Bilgiler, mahkemeye gitmeye gerek kalmadan SMS yoluyla kişilere aktarılıyor. Vatandaşlar bu sisteme UYAP Vatandaşlar bölümünden ulaşabiliyor. Ayrıca devlet lisanslı şirketler sisteme kurum portalı bölümünden, avukatlar avukat portalı üzerinden, bilirkişiler ise bilirkişi portalı üzerinden sisteme erişim sağlayabilmektedir.
UYAP neden açılmıyor?
UYAP sistemi üzerinden özel şirketlerin veya kamu kurum ve kuruluşlarının tüm adli, idari ve icra mahkemelerinde taraf olduğu dosyalara internet üzerinden ulaşmak ve takip etmek mümkündür. Son derece basit ve pratik olan UYAP sistemi, mobil veya masaüstü cihazlardan erişilebilecek şekilde geliştirildi. Bu sistem üzerinden çok sayıda resmi belgenin oluşturulması ve takip edilmesi de mümkündür.
Ancak bazen UYAP çeşitli sebeplerden dolayı açılmayabilir. Böyle bir durum meydana gelirse öncelikle sisteme neden erişemediğinizi doğru bir şekilde belirlemeniz gerekir. Sorunun kaynağını anladıktan sonra uygun çözümü seçerek bir sonraki adıma geçebilirsiniz.
UYAP’a ulaşamıyorum, çözümü nedir?
UYAP sistemine giriş yaparken sebeplere bağlı olarak çeşitli hata veya sorunlarla karşılaşabilirsiniz. UYAP açılmıyor ve çözümü aşağıdakilerden biri olabilir:
- Sorun sistemin kendisinden kaynaklanıyor olabilir. Yoğun bir dönemde giriş yapmaya çalışıyorsanız bir süre beklemeniz gerekebilir. Belirli bir süre bekledikten sonra ara sıra tekrar giriş yapmayı denemek iyi bir fikirdir.
- İnternet üzerinden erişilebilen bir uygulama olduğu için sisteme erişmek istediğiniz cihazın internet bağlantısının olması gerekmektedir. Nedenin bu olup olmadığını görmek için cihazınızın İnternet bağlantısını kontrol etmelisiniz. Bağlantının geçerli olduğundan emin olduktan sonra sisteme giriş işlemini yeniden denemeniz gerekir.
- Sisteme giriş işlemi sırasında girilecek kullanıcı adı veya şifre hatalı girilmiş olabilir. Bu durumda giriş sayfasındaki bilgileri kontrol etmeli ve doğruluğundan emin olmalısınız.
- Uygulama olarak oturum açmaya çalışıyor ancak oturum açma işlemini tamamlayamıyorsanız uygulama güncelliğini kaybetmiş olabilir. Güncelleme tamamlandıktan sonra veya uygulama tamamen silinip yeniden indirildikten sonra giriş yapabilirsiniz.
- Hiçbir çözüm yeterli olmazsa 444 9827 numaralı Çağrı Merkezini arayarak destek hattı da bulunmaktadır.