Yapay zekanın yol açtığı hatalar şirketlerin maliyetini artırıyor – Son Dakika Teknoloji Haberleri

Son yıllarda, yapay zeka ile insan çalışmasını değiştirmeye çalışan şirketler, yapay zeka araçları tarafından yapılan hataları düzeltmek için insan çalışanlarına hızlı bir şekilde uygulanmalıdır.

Yapay zekanın neden olduğu sorunları düzeltmek için çalışan yazılım geliştiricileri ve metin yazarlarına olan talep yeni bir sektör yarattı. Bu alanda yetenekleri olanlar, fırsatı değerlendirerek iyi bir kâr elde ederler.

Araba maliyeti

ABD pazarlama müdürü Sarah Skidd, bir beyanda BBC'ye'nin işini kaybetmekten korkmadığını söyledi çünkü son çalışmaların çoğunun yapay zekanın sadece hataları düzeltmek olduğunu söyledi. Skidd'e göre, bu yılın başında bir ajans, maliyetleri azaltmak için bir sohbet teknesinde yazılmış içerik yaptı, ancak sonuç beklentilerin çok altında olduğunda, Skidd'den metni baştan yazması istendi.

Skidd, ortaya çıkan metnin “çok yüzeysel” ve ilginin ilgisini çektiğini söyledi. Skidd, metni tamamen yazmak için 20 saat harcadığını ve ajansın 100 dolarlık bir komisyon için toplam 2.000 dolar ödemesi gerektiğini söyledi.

Ancak, bir uzmana en başından itibaren basılmış olsaydı, bu maliyet çok daha düşük olacaktır.

Düzeltme talepleri artıyor

Son zamanlarda, birkaç yıl önce yapay zekaya geçiş sırasında birçok şirket, çalışanlar yeri araçlarla doldurdu ve beklenmedik sorunları doldurdu.

Sophie Warner'ın ortaklarından biri olan İngiltere Crees Designs merkezli dijital pazarlama ajansı, BBC beyanında müşterilerinden “yapay zeka” için artan sayıda talep aldığını açıkladı. “Geçmişte, müşteriler sitede bir sorun olduğunda veya yeni bir özellik eklemek istediklerinde bize geldi. Şimdi önce Chatgpt'e gidiyorlar.” Dedi.

Warner'ın transferine göre, bir müşteri yakın zamanda ChatGPT tarafından yazılmış bir kod nedeniyle bir web sitesi olmadan üç gün geçirmek zorunda kaldı ve sorunu çözmek için ajansa 500 dolar ödedi. Ancak Warner, aynı güncellemenin sadece 15 dakika içinde bir uzman yapabileceğini söylüyor.

Warner, “Müşteriler genellikle yalnız yapmayı kabul etmek istemiyorlar. Bu yüzden sorunu tespit etmek için bir araştırma komisyonu almalıyız. Başlangıçtan bir uzmana danışmaya çok daha hızlı ve ucuz olurdu” dedi.

Yapay zeka hatalarını düzeltmek için para kazanmalarına rağmen, Skidd ve Warner teknolojiye karşı olmadıklarını söylediler, ancak uzman işgücünün işgücünün yerini alabileceği fikrine tepki gösterdiler.

“Hızlı ve ekonomik görünse de, yapay zeka asla benzersiz kimliği, hedef kitleyi veya marka odaklı tasarımı dikkate almaz.

Skidd şöyle dedi: “Belki biraz saf, ama işini gerçekten iyi yapıyorsun, yapay zeka nedeniyle işsiz olmayacaksın” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir