YTU Yıldız Teknopark bünyesinde yer alan YTU İnovasyon Merkezi, Türkiye'nin mobilite alanındaki en yenilikçi teknolojilerinin sergilendiği lansmana ev sahipliği yaptı. Küresel girişimci şirketler, otonom araçlardan yerli otomobillere, teslimat araçlarından yapay zeka destekli tarım araçlarına ve ikonik Devrim Arabası'nın elektrikli versiyonuna kadar geniş bir ürün yelpazesini sergiledi. Türk teknolojisinin mevcut durumu ve geleceğe yönelik vizyonları ortaya konulan girişimciler büyük beğeni topladı. Yüksek teknolojili ürünlerin girişimciler için iş sonuçlarına dönüştürüldüğü ve güçlü bir sinerjinin yaratıldığı YTÜ Yıldız Teknopark bünyesindeki YTÜ İnovasyon Merkezi'nde üretilen ve geliştirilen projeler. Akademik ve teknik ekibin bir araya getirilmesiyle oluşturulan etkinlik bir basın bülteni ile sunuldu. Donanım odaklı ürün ve iş fikirlerini hayata geçirmek isteyen tüm girişimcilerin ihtiyaç duydukları prototipleri üretebilmeleri için gerekli altyapıyı barındıran YTÜ İnovasyon Merkezi'nde girişimciler, rekabet edebilecek yerli ve milli ürünlerini anlatma fırsatı buldu. Etkinlikte hazır bulunan basın temsilcilerine teknoloji alanında dünyayı tek tek tanıtacağız. Lansman, Türkiye'nin girişimcilik ve inovasyon alanındaki potansiyelini ortaya koyarken,Harp teknolojilerine katkı sağlayacak su altı araçları, otonom araçlar, Türkiye'nin ikinci yerli otomobili, tarımsal verimliliği artıracak çiftçi dostu insansız araçlar gibi pek çok proje, Türkiye'nin teknolojik gelişimine de ışık tutmayı hedefliyor. “Yeni yatırımların ilk tohumlarını ekiyoruz”YTÜ Yıldız Teknopark Direktörü Orhan Tanışman, donanım araştırma ve geliştirme yapmak, girişimcisini geliştirmek ve yatırımcı bulmak isteyenleri bir araya getirdikleri bir ortam oluşturduklarını belirterek, şunları söyledi: “Aslında burası yıllardır var. Birçok girişimciye yardımcı olur. Ama artık tüm projelerimizi tek çatı altında topladık. Sonuçta bir fikir varsa bu fikrin projeye dönüştürülmesi gerekiyor. Bu projenin dönüşebilmesi için ciddi bir yazılıma ve onu şekillendirecek altyapıya ihtiyaç var. Burada da yapıldı. Daha sonra belli bir model ve tasarım ortaya çıktıktan sonra onun parçalarının üretilmesi gerekmektedir. Parçalar da burada üretiliyor. “Gördüğünüz işçilikten tarak dizme makinesine kadar prototipini ve yapılacak parçaları da üretebiliyorsunuz” dedi. Tanışman ayrıca projeler için 9 garaj bulunduğunu belirterek, şunları söyledi: “Garajda projelere belli bir süre veriyoruz. Bu süre zarfında girişimci garajda istediği prototipi yapabilir. Yani üç boyutlu hale getirebiliyor. Daha sonra elbette ticarileşme süreci başlıyor. Pazarlama kısmında yapmanız gereken şeylerden biri de bunu yatırımcıya anlatmaktır. Yani ürünü sundunuz ve işe yaradığını kanıtladınız. Bu sefer yatırımcının kapısını çalıyorsunuz. Burada Teknopark olarak fark yaratıyoruz. Girişim sermayesi yatırım ortaklığımızla bugüne kadar 14 girişime yatırım yaptık. Bugüne kadar burada 14 girişime yatırım yaptık, 3 girişime fon sağladık. “Bu, farklı yatırımcıların bu adreslere güvenmesine ve yatırım yapmasına olanak tanıyor.” dedi.“İnovasyon Merkezi olarak 0’dan 100’e tüm ekosistemin ihtiyaçlarını karşılıyoruz”Ürünün finansmanını bulduktan sonra gerçek buluşma yerinin küresel pazar olduğunu söyleyen Tanışman, şöyle konuştu: “Yani biz Türkiye'nin ihtiyacına göre ürün ürettiğimiz gibi, dünyaya satılabilecek ürünler de üretmeye çalışıyoruz. Yıldız Teknopark bu noktada onlara ürünlerini Londra, Dubai, Taşkent, Chicago, Amsterdam, Berlin ve Riyad gibi lokasyonlara getirip yatırımcılarla ve pazarla buluşturma fırsatı sunuyor “Gördüğünüz gibi Innovation olarak bir buluşma merkezi oluşturduk. 0'dan 100'e tüm ekosistemin ihtiyacını karşılayacak merkez” diye konuştu. İlk yerli ve milli araç olan otomotiv devrimini teknolojiyle buluşturdular.Tanıtımda dikkat çeken projelerden biri de yeni döneme uygun elektrikli ve otonom “Devrim Arabası” oldu. Girişimci firmalardan Hayal Otomotiv Teknoloji firmasının CEO'su Furkan Değirmenci, YTÜ projesinin garajlarından birinde faaliyet gösteren Devrim Araba'nın üretim sürecini anlattı. Değirmenci, şunları söyledi: “Burada gördüğünüz araç aslında Devrim Otomobil’in elektrikli replikası. Biz aslında bu otomobili, Türkiye'nin bundan sonra hiçbir zaman yüksek teknoloji alanında sıkışıp kalmayacağını ve bu genç grupla yola devam edeceğini vurgulamak için yaptık. Bizden sonra gelen veya yeni mezun olan arkadaşlar bu araç üzerinde hem donanım geliştirebilir hem de yazılım testi yapabilirler. Bizim için kobay olarak kullandığımız platform haline geldi. Bundan önce otonom sürüş testlerimizi benzinle çalışan bir araç üzerinde yapmıştık. “Bununla hem sesli asistan desteğine hem de şehir içi ulaşımda konfora odaklanan sürüş dinamikleri yaratmaya çalıştık” dedi. Uzaktan kumandalı su altı drone ile bilimsel çalışmaları hızlandırınSualtı teknolojisi üzerine çalışan ve bu alanda projeler üreten Lenta Marine firmasının kurucu ortağı Enes Gazi Korkmaz, lansmana özel 500 metreye inebilen insansız uzaktan kumandalı su altı drone'unu tanıttı. Arama kurtarma çalışmalarından bilimsel araştırmalara kadar pek çok alanda kullanılabilen drone ile ilgili Korkmaz, şöyle konuştu: “Sualtı araçları, su altı gözlem, arama kurtarma, numune alma ve bilimsel araştırma gibi birçok faaliyet alanında kullanılabiliyor. Su altı araçları bilimsel araştırmalarda daha fazla kullanılacak. Bu aletler dünya çapında hem bilimsel aramalarda hem de petrol ve gaz aramalarında aktif olarak kullanılmaktadır. Sonraki aşamalarda daha fazla bilgi elde edilecektir. Ülkemizin denizlerini de hesaba katarsak ortalama 3-4 bin metre derinlik kaydediliyor. Amacımız bu derinliğe ulaşabilecek aletler üretmek. Daha sonra yurt dışına açılıp satış yapmayı hedefliyoruz. Şu ana kadar 7 adet sattık. “Çok sayıda kiralama ve hizmet operasyonunda yer aldık” dedi. AFARA Pamuk Robotu ile 120 milyon dolar yerde kalmayacak Dünyada bir ilk olan bir proje daha, tarımda tasarruf ve sürdürülebilirlik açısından çiftçileri sevindirecek. Pamuğun hasadından sonra yerde kalan pamuğun en az yüzde 5'ini temsil eden pamuk hasat aracının aslında milyonlarca dolara ulaşan tasarruflara olanak sağladığını belirten Prof. AFARA Tarım Robotu CEO'su ve makine mühendisi Ömer Muratlı, şunları söyledi: “Makinemiz, pamuk hasadı sonrası yere düşen pamuğun en az %5'ini görüntü işleme teknolojisi ve gömülü mekanik sistemler ve yapay zeka algoritmaları kullanarak toplayan bir robottur. Yukarıda aslında patentli, dünyada eşi benzeri olmayan, verimi artırmak, karbon ve su ayak izini azaltmak ve sürdürülebilirlik açısından sahaya ilişkin bazı kritik verileri kullanan bir robot diyebiliriz. Aynı zamanda pamuk arzını da artırın Dünya çapında yapılan akademik çalışmalardan elde edilen verilerde minimum kalan pamuk yüzdesi %5'tir, bu da mahsulün tamamının hasat edilemeyeceği anlamına gelir. Ancak bu oran %95'tir. Bir tarlada yüzde 90 ya da 85 olabilir, en az yüzde 5'i yere yayıldığı için pamuğun değeri Türkiye'de 120 milyon dolar, dünyada ise 3,5 milyar dolar. Ve bunların ancak yüzde 20-30'u işçilerle birlikte toplanabiliyor. “Saha testlerindeki hedefimiz %95 ile 100 arasında bir orana ulaşmaktır” dedi. Teknoparktaki mühendislik öğrencileri yıllardır araç üretiyor. Yıldız Teknik Üniversitesi Makine Mühendisliği 3. sınıf öğrencisi ve aynı zamanda YTÜ yarış takımının lideri Efe Kırlar, 2011 yılından bu yana araç ürettiklerini ve teknoloji parkı bünyesinde birçok başarıya imza attıklarını söyledi. Lansmanda ziyaretçilere üretilen dokuzuncu içten yanmalı aracı tanıtan Kırlar, her yıl 2 adede kadar araç ürettiklerini belirterek şöyle konuştu: “2011 yılından bu yana araç üretiyoruz. Şu ana kadar 9 adet içten yanmalı araç ve 2 adet elektrikli araç ürettik. Şu anda üçüncü elektrikli aracımızın üretimine devam ediyoruz. Son üç yıldır yılda 2 araç üretip yarışlara katılıyoruz. Biz iddialıyız, şu ana kadar başarılı olduk. Bu dokuzuncu aracı bizim için özel kılan şey, onu Cumhuriyetin 9'uncu yılına özel olarak 29 Ekim'de lansmanını yapmış olmamız. Bu yüzden farklı bir değeri var. “Üstelik yukarıdan bakınca Türk bayrağına benziyor” diye sözlerini tamamladı. Kaynak: (guzelhaber.net) Güzel Haber Masası
—–Sponsorlu Bağlantılar—–
—–Sponsorlu Bağlantılar—–
—–Sponsorlu Bağlantılar—–