Let’s travel together.

Sarcina Ambalaj: “İnovasyonla ambalaj maliyetlerini düşürebiliriz” – Son Dakika Teknoloji Haberleri


Pandemi süreci ve sonrasındaki ekonomik gelişmeler, dünya ticaretinin de yörüngesini değiştirdi. Artan navlun tutarları, tüm dünyayı sarsan kur değişimleri, enerji krizi, Ukrayna krizi, Süveyş Kanalı derken, ülkelerin karşısında uzun bir problemler sıralaması bulunuyor. Ülkemizin yüksek ihracat hacimleri yakalamasının her zamankinden daha mühim olduğu bir dönemde, ihracatın görünmez parçalarından kabul edilen ambalaj mevzusunda mühim bir gelişme yaşandı. Koruyucu ambalaj alanındaki 25 yılı aşkın birikimiyle alanında dünya lideri olan Fransız CGP Coating Innovation, Türkiye dağıtıcısı Sarcina Ambalaj vasıtasıyla Türkiye pazarına giriş yapmış oldu ve birçok yeni ambalaj çözümünü Türk şirketlerinin kullanımına sunmaya başladı. Sarcina Ambalaj Yönetici Ortağı Murat Kurt, 12-15 Ekim tarihlerinde İstanbul TÜYAP Fuar ve Kurultay Merkezi’nde düzenlenecek 27. Avrasya Ambalaj Fuarı’nın öncesinde, internasyonal tecim açısından inovatif yaklaşımların önemi, artan lojistik maliyetlerine karşı atılan adımlar ve yenilikçi ambalaj çözümlerini değerlendirdi.“HATALI SEVKİYATLARDAKİ OPERASYON YÜKÜ TEDARİKÇİLER İÇİN GİZLİ BİR GİDER”Türkiye’nin ihracatta daha çok ve daha süratli ilerlemesinde lojistiğin mühim bir yere haiz bulunduğunu söyleyen Murat Kurt, “Türkiye’nin mühim bir tedarik merkezi olmasını hedefliyorsak, tedariğin insanlara iyi mi daha ekonomik ve sorunsuz ulaşabileceğini dikkate almamız gerekiyor. CGP Coating işbirliğinde sunacağımız ürün portföyü de tamamen lojistik optimizasyonuna hizmet edecek bir ürün grubu. Firmanın stratejisinin temelinde, mevcut ürünleri değişiklik yapmak ya da bunlara alternatif çözümler üretmek bulunuyor. Streç kullanımını düşürecek Stabustrap elastik bant ve palet kullanımını ortadan kaldıracak slip sheet şeklinde ürünleri Türkiye pazarına sunmaya başladık” dedi. “AYNI HACİMDE DAHA FAZLA ÜRÜN TAŞIMAYA ODAKLANMALIYIZ”Lojistikte değiştirilemeyecek iki mühim unsurun mesafe ve konteynerin iç hacmi olduğuna dikkat çeken Sarcina Ambalaj Yönetici Ortağı Murat Kurt, “Ambalaj endüstri olarak aynı hacimde daha çok ürünü iyi mi daha sorunsuz şekilde taşıyabileceğimize kafa yormalıyız. Hatalı sevkiyatlardaki operasyon yükü, tedarikçi firmalar için gizli saklı giderlerden birini oluşturuyor. Bugün hâlâ Avrupa’nın gerek kendi içinde, gerekse dünyaya yapmış olduğu ihracattaki en mühim artısı kalite algısı – ki bunun bir kısmı da lojistik ve ambalaj mevzusundaki yaklaşımlarından kaynaklı” dedi. Özünde bir sarf araç-gereç olan ambalajın geri dönüşümünün, sürdürülebilir bir gelecek için mühim bulunduğunu söyleyen Murat Kurt, “Geri dönüşüm şu anda tüm dünyanın gündeminde. İkinci yapabileceğimiz ise teknolojik yenilikten faydalanarak aynı etkiyi, aynı çözümü daha azca tüketerek sağlayabilmek. Geçmiş yıllarda 30 mikron kalınlıktaki streç filmle verdiğimiz mukavemeti, bugün 8 mikronla verebiliyoruz. Geçmişte 20 kilo ağırlığındaki tahta paletlerle yaptığımız taşımayı, bugün 1 santimetre genişliğinde bile olmayan kağıtlarla yapabiliyoruz” dedi.CGP COATING, SEKTÖRE YÖN VERECEK BİR OYUN KURUCU OLMAK İÇİN SARCINA AMBALAJ’I TERCİH ETTİKoruyucu ambalaj, yük stabilizasyonu ve paketleme optimizasyonu üstüne etkinlik gösteren CGP Coating’le işbirliklerine de değinen Murat Kurt, Fransız firmanın Sarcina’yı tercih etmesinin sebeplerini şöyleki söyledi: “CGP Coating, Türkiye pazarına girmeden ilkin, sektörde 40 yılı aşkın süredir etkinlik gösteren şirketlerle da görüştü. Sadece tıpkı kendileri şeklinde inovasyon odaklı stratejiler geliştiren Sarcina Ambalaj’ı tercih etti. Böylece sektörde yalnızca yeni bir oyuncu değil, bununla beraber sektöre yön verecek bir oyun kurucu olma isteğini ortaya koydu. İnovatif çözümleriyle ambalaj sektörüne yeni bir nefes getiren Sarcina Ambalaj olarak, genç ve dinamik ekibimizle, CGP Coating’in Türkiye distribütörlüğünde endüstriyel ambalaj yelpazemizi genişletiyoruz. Kaydırmaz kağıt, kaydırmaz film, elastik film, slipsheet şeklinde inovatif lojistik ürünleriyle bilhassa ihracatın fazlaca daha büyük ehemmiyet kazanılmış olduğu bu günlerde Türk şirketlerini dünya standartlarında lojistik çözümleriyle destekleyeceğiz.”“AMBALAJ ÜRÜNLERİ LOJİSTİKLE KOL KOLA İLERLİYOR”Pazarlama aracı olarak kullanılanların haricindeki tüm ambalaj ürünlerinin lojistikle kol kola ilerlediğine değinen Sarcina Ambalaj Yönetici Ortağı Murat Kurt, “Lojistik sektörünü ilerletmek istediğimiz her noktada, ambalaj sektöründe yeniliklere kapı açmalıyız. Yenilikçi ambalaj ürünlerinin birçoğu 10 yıl ilkin hayatımızda yoktu. 10 yıl ilkin bir şirket gelip size o hafta yapacağınız yemeklerin malzemelerini haftalık abonelik sistemiyle dağıtacağını söylese herhalde gülerdiniz fakat bugün ambalaj sektörü ürettiği yün sarmallarıyla, box liner’larla bu amaca hizmet ediyor. Bireylerin gereksinim ve beklentileri değiştikçe, ambalaj ve lojistik sektörü de kola kola gelişmek ve değişmek zorunda” dedi. Sektördeki en büyük problemi, birim ürün maliyeti dikkate alınarak kâr maksimizasyonu hedefiyle yola çıkmak olarak gördüklerini söyleyen Murat Kurt, “Kâra değil ürünün faydasına yoğunlaştığımızda, ambalaj endüstri olarak katma kıymet üretebilir pozisyona gelebiliriz. Çözüm odaklı olmayan her ürün, eninde sonunda teknolojik yeniliklerin de katkısıyla yerini daha ekonomik olana terk etmek zorunda kalır” dedi.“LOJİSTİK VE PAKETLEMEDE AVRUPA’YI YAKALAMALIYIZ”Avrasya Ambalaj Fuarı’nda CGP Coating ile beraber yenilikçi, maliyet düşürücü ve çevreci ambalaj çözümlerini görücüye çıkaracaklarını söyleyen Sarcina Ambalaj Yönetici Ortağı Murat Kurt lojistikte dünya standartlarına ulaşmadan ihracatta ilerlemenin zor bulunduğunu belirterek “En büyük ticari partnerimiz olan Avrupa’yı lojistik ve paketlemede yakalamalıyız. CGP Coating’in değişik gramaj ve mukavemetlerde geniş bir ürün skalasında sunmuş olduğu Stabulon kaydırmaz kağıtları süratli tüketimden kimyaya, evcil hayvan gıdasından içecek sektörüne kadar birçok alanda paletlerin stabilize edilmesine ve güvenli bir halde müşterilere ulaştırılmasına destek oluyor. Ne yazık ki 45 paletlik bir sevkiyatta asla kimse 44 paleti sağlam geldi diye sizi kutlama etmiyor. Aksine bir köşesi kırılan 45. paletle akıllarda kalıyorsunuz. Ve tek bir paletteki sorun için depo, sevkiyat, satış, muhasebe ekipleri tüm sevkiyata harcadıkları eforu tekrardan harcıyor. Ambalaj sanayinde dünyayla entegre, güvenliği birinci plana alan ve hata oranını sıfıra en yakın seviyeye indiren inovatif çözümler benimsememiz gerekiyor” dedi.


NTV’yi toplumsal medyadan takip edin

Yoruma kapalı.

uaeupdates.com deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler seo paket