Let’s travel together.

Okyanus bilim adamları, derin deniz madenciliği aracı tarafından karıştırılan tortu bulutunu ölçüyor | MİT Haberleri


İnsanlar derin denizde maden çıkarsa, okyanusa tesiri ne olacak? Deniz minerallerine olan ilgi arttıkça aciliyet kazanan bir sual.

Okyanusun derin deniz yatağı, elektrikli araçlara güç vermek ve yenilenebilir enerji depolamak benzer biçimde pillerin üretimi için yüksek talep gören nikel ve kobalt minerallerini içeren “polimetalik nodüller” adında olan patates büyüklüğünde eski kayalarla dağılmış durumda. Artan şehirleşme benzer biçimde faktörlere cevap olarak. Derin okyanus, oldukca oranda mineral yüklü nodüller ihtiva eder, sadece okyanus tabanının madenciliğinin tesiri hem bilinmemektedir hem de oldukça tartışmalıdır.

Şimdi MIT okyanus bilimciler, deniz tabanından nodülleri toplayan bir toplayıcı aracın karıştıracağı tortu bulutu üstüne yeni bir emek harcama ile mevzuya birazcık ışık tuttu.

Bugün ortaya çıkan emek harcama, Bilim Gelişimleri, polimetalik nodüllerin bolca olduğu Clarion Clipperton Bölgesi (CCZ) olarak malum Pasifik Okyanusu bölgesine meydana getirilen 2021 araştırma gezisinin neticelerini rapor ediyor. Orada, araştırmacılar, okyanus yüzeyinin 4,500 metre altında, deniz tabanında manevra yaparken tortu bulutu rahatsızlıklarını seyretmek için araçlarla bir ön prototip toplayıcı vasıta donattı. Dikkatlice tasarlanmış bir takım manevra kanalıyla. MIT bilim adamları, aracı kendi tortu bulutunu seyretmek ve özelliklerini ölçmek için kullandılar.

Ölçümleri, aracın, sıvı dinamiğinde “bulanıklık akımı” olarak malum bir fenomende, kendi ağırlığı altında yayılan yoğun bir tortu bulutu oluşturduğunu gösterdi. Yavaş yavaş dağıldığı için, bulut, varsayıldığı benzer biçimde derhal su sütununa doğru yükselmenin aksine, deniz tabanından 2 metre içinde kalmış olarak nispeten düşük kaldı.

MIT’de makine mühendisliği profesörü olan ortak yazar Thomas Peacock, “Bazı varsayımlara kıyasla, bu tüylerin neye benzediğine dair oldukça değişik bir fotoğraf” diyor. “Derin deniz madenciliği dumanlarının modelleme çabaları, kapsamlarını değerlendirmek için tanımladığımız bu süreçleri hesaba katmak zorunda duracak.”

Çalışmanın ortak yazarları içinde baş yazar Carlos Muñoz-Royo, Raphael Ouillon ve MIT’den Souha El Mousadik; ve Scripps Oşinografi Enstitüsü’nden Matthew Alford.

Derin deniz manevraları

Polimetalik nodülleri toplamak için bazı madencilik şirketleri, okyanusun altına traktör boyutunda araçlar yerleştirmeyi teklif ediyor. Araçlar, yolları süresince bir miktar tortu ile beraber nodülleri süpürürdü. Nodüller ve tortu hemen sonra aracın içinde ayrılacak, nodüller bir yükseltici borudan bir yüzey kabına gönderilecekken tortunun bir çok aracın derhal arkasına boşaltılacaktır.

Peacock ve grubu daha ilkin, yüzey operasyon gemilerinin okyanusa geri pompalayabileceği tortu bulutunun dinamiklerini inceledi. Mevcut çalışmalarında, toplayıcıların kendileri tarafınca oluşturulan tortu bulutunu ölçmek için operasyonun öteki ucuna odaklandılar.

Nisan 2021’de ekip, CCZ’yi metal açısından varlıklı nodülleri çıkarmanın yollarını araştıran Belçikalı bir deniz mühendisliği yüklenicisi olan Global Sea Mineral Resources NV (GSR) liderliğindeki bir bulgu gezisine katıldı. Avrupa merkezli bir bilim ekibi olan Mining Impacts 2 de paralel olarak ayrı emekler yürüttü. Seyir, 40 yılı aşkın süredir CCZ’de bir “prototip öncesi” toplayıcı aracı kontrol eden ilk vapur oldu. Patania II olarak adlandırılan makine, ortalama 3 metre yüksekliğinde, 4 metre genişliğinde ve ticari ölçekli bir aracın olması beklenen boyutunun ortalama üçte biri boyutunda.

Müteahhit aracın nodül toplama performansını kontrol ederken, MIT bilim adamları aracın peşinden oluşan tortu bulutunu izledi. Bunu, aracın almaya programlandığı iki manevrayı kullanarak yaptılar: bir “selfie” ve bir “otomobilden geçme”.

Her iki manevra da aynı şekilde başladı, vasıta düz bir çizgide yola çıktı ve tüm emiş sistemleri açıldı. Araştırmacılar, yolundaki tüm nodülleri biriktirerek aracın 100 metre süresince sürmesine izin verdi. Arkasından, “selfie” manevrasında, araca, emiş sistemlerini kapatması ve azca ilkin yarattığı tortu bulutunun içinden geçmesi için geri dönmeye yönlendirdiler. Araca monte edilen sensörler, bu “selfie” manevrası esnasında tortu konsantrasyonunu ölçtü ve bilim adamlarının, aracı harekete geçirdikten sonrasında dakikalar içinde bulutu izlemesine izin verdi.

Video küçük resmi

Video oynatmak

Patania II prototip öncesi toplayıcı aracın bir selfie operasyonunun parçası olarak alçakta yatan bulanıklık akımı bulutuna girmesini, içinden geçmesini ve terk etmesini gösteren bir film. Ölçek için, aracın önüne takılan enstrümantasyon direği deniz tabanından ortalama 3 m yüksekliğe ulaşır. Film 20 kat hızlandı. Kredi: Küresel Deniz Mineral Kaynakları

“Geçiş” manevrası için araştırmacılar, aracın planlanan izlerinden 50 ila 100 metre uzağa sensör yüklü bir demirleme yerleştirdiler. Vasıta nodül toplama süresince ilerlerken, bir yada iki saat sonrasında demirleme yerinin ötesine yayılan bir bulut oluşturdu. Bu “otomobilden geçme” manevrası, ekibin tortu bulutunu birkaç saatlik daha uzun bir süre ölçeğinde izlemesini ve bulutun evrimini yakalamasını sağlamış oldu.

buğu bitti

Peacock ve ekibi, birden fazla vasıta emek harcaması süresince, derin deniz madenciliği aracı tarafınca oluşturulan tortu bulutunun evrimini ölçebildi ve takip edebildi.

Peacock, “Aracın berrak suda süreceğini gördük, deniz tabanındaki nodülleri gördük” diyor. “Ve sonrasında ansızın, vasıta buluta girdiğinde oldukca keskin bir tortu bulutu geliyor.”

Ekip, selfie görüntülerinden, önceki modelleme çalışmalarından bazılarının öngördüğü bir davranış gözlemledi: Vasıta, yeterince yoğun olan ağır oranda tortuyu karıştırdı ve çevresindeki su ile bir miktar karıştıktan sonrasında bile bir duman oluşturdu. Bulanıklık akımı olarak malum şeyde kendi ağırlığı altında yayılan neredeyse ayrı bir sıvı benzer biçimde davrandı.

Peacock, “Bulanıklık akımı bir süre, onlarca dakika süresince kendi ağırlığı altında yayılır, sadece bunu yaparken deniz tabanında tortu biriktiriyor ve sonunda buharı tükeniyor” diyor. “Bundan sonrasında okyanus akıntıları organik yayılmadan daha kuvvetli hale geliyor ve tortular okyanus akıntıları tarafınca taşınmaya geçiyor.”

Tortu demirlemeyi geçtiğinde, araştırmacılar tortunun yüzde 92 ila 98’inin ya geri çöktüğünü ya da deniz tabanından 2 metre içinde alçak bir bulut olarak kaldığını tahmin ediyor. Bununla beraber, tortunun su sütununda daha da yukarıya doğru sürüklenmek yerine daima orada kalmasının bir garantisi yoktur. Araştırma ekibinin yakın tarihindeki ve gelecekteki emek harcamaları, derin deniz madenciliği tortu tüyleri için anlayışı pekiştirmek amacıyla bu suali araştırıyor.

Peacock, “Çalışmamız, belirli bir tür nodül madenciliği operasyonunuz olduğunda ilk tortu bozukluğunun iyi mi görünmüş olduğu gerçeğini netleştiriyor” diyor. “Büyük paket, bu tür bir toplama yaptığınızda meydana gelen bulanıklık akımları benzer biçimde karmaşık süreçlerin olmasıdır. Bundan dolayı, derin deniz madenciliği operasyonunun tesirini modellemeye yönelik herhangi bir çabanın bu süreçleri yakalaması gerekecek.”

Bir deniz jeologu olan Henko de Stigter, “Derin deniz yatağı madenciliği tarafınca üretilen tortu bulutları, gerçek madencilik sahasının ötesinde potansiyel olarak geniş alanlara yayılacağı ve derin deniz yaşamını etkileyeceği için çevresel tesir açısından büyük bir kaygı deposudur” diyor. Araştırmaya dahil olmayan Kraliyet Hollanda Deniz Araştırmaları Enstitüsü. “Mevcut yazı, bu tüylerin ilk gelişiminde temel bilgiler sağlıyor.”

Bu araştırma kısmen Ulusal Bilim Vakfı, ARPA-E, 11th Hour Project, Benioff Ocean Initiative ve Global Sea Mineral Resources tarafınca desteklenmiştir. Araştırma ekibi, fon verenlerin araştırma analizinin herhangi bir yönünde hiçbir görevi olmadığını belirtiyor.

Yoruma kapalı.

Bebek Bakıcısı - Omegle - Sohbet Odaları - Omegla - Görüntülü Sohbet -
uaeupdates.com deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler deneme bonusu radabet giriş Puff langstoninstitute.org gaziantep bayan escort antep escort