Bloomberg’in haberine göre Instagram, Facebook ve WhatsApp’ın ana şirketi Meta, Twitter’a rakip olan ürünü birkaç influencer ve içerik oluşturucuyla test etmeye başladı.
Geçen yılın Mart ayında Meta, milyarder Elon Musk’ın sahibi olduğu Twitter ile rekabet etmeyi amaçlayan yeni, merkezi olmayan, metin tabanlı bir sosyal ağın lansmanını duyurdu.
Bu duyuru, P92 kod adlı projenin bağımsız bir uygulama olarak geliştirileceğini ve kullanıcıların Instagram kimlik bilgilerini kullanarak projeye giriş yapabileceklerini belirten bir raporun ardından geldi.
Meta’nın bu hamledeki amacı, Musk’ın devralıp platformun bazı kurallarını değiştirmesinden sonra alternatif arayan bazı Twitter kullanıcılarını çekmek.
Bu adımın Meta’nın Twitter’ın hakim olduğu bir alana girmesini sağlayacağı düşünülüyor.
Uygulamayla ilgili birkaç ayrıntı ortaya çıkarken, sızıntılar uygulamanın adını tam olarak açıklamadı.
Kullanıcılar, Instagram kullanıcı adı ve şifresi ile giriş yapabilecek ve takipçileri, kullanıcı adı, biyografisi ve doğrulama rozeti yeni uygulamaya taşınacak.
Kullanıcılar gönderi özetlerini görüntüleyebilecek ve ekli bağlantılar, resimler ve videolar ile 500 karaktere kadar metin tabanlı gönderiler oluşturabilecek.
Yeni uygulama, Instagram ve Twitter’ın önemli bir karışımı gibi görünüyor.
Raporlar, Meta’nın kullanıcılara en başından itibaren bazı kontroller vereceğini ve gönderilerine kimlerin yanıt verebileceğini veya hesaplarından bahsedebileceğini kontrol etmelerini sağladığını gösteriyor.
Görünüşe göre Instagram’da yasaklanan tüm hesaplar yeni uygulamada da yasaklanacak.
Yoruma kapalı.