Haluk Görgün: “KAAN takvime uygun ilerliyor, yerli motorla uçacak” – Son Dakika Teknoloji Haberleri

Cumhurbaşkanlığı Savunma Sektörü Haluk Görg, Kaan Projesi, Uçağın Geliştirilmesi ve Yerel Motorun Sağlanması ve Geliştirilmesi Sürecinde Kullanılacak İthal Motorların İlk Bloğunun Üretimi.

Açık veya örtülü ambargoya karşı ulusal ve ulusal çözümlere ağırlık verdiklerini açıklayan Görgün şunları söyledi: “Tüm açık ve kapalı kısıtlamaları takip ediyoruz, savunma sektöründe yaşanabilecek her türlü sınırlamayı dikkatlice değerlendiriyoruz, dedi tüm fırsatlarımız.

Askeri projelerde son durum

Askeri motor teknolojilerindeki mevcut durumdaki gelişmeleri paylaşan Görgün, aşağıdakileri söyledi.: “Tank ve lojistik araçları için geliştirilen Azra Gen-2 test faaliyetleri başarıyla devam ediyor. Utku motoru ve Altay tankı için geliştirilen Batu motor geliştirme ve test faaliyetleri yeni nesil işlenmiş araçlarda tamamlanacak ve ayrıca Utku ve Batu şanzımanının iletim testleri başarılı olacak.. Pilot hava araçlarımızda, TB3'ü güçlendiren PD200 motor, envantere girdi ve Anka'ya entegre PD170 motoru devam ediyor ve Akungu'ya devam ediyor ve Kargı İHA için PG50 motoru ile bağımsız beceriler elde edildi.

Helikopterlerimizde, Gökbey helikopterinin kalbinde bulunan TS1400 Ulusal TS1400 motorunun sertifika testleri devam ediyor ve kitle üretim işleri başarıyla gerçekleştiriliyor.

Füzelerimiz ve mühimmatımızda, Hawk ve Su için KTJ3200, Çakır için KTJ1750, Black Hawk için KTJ3700 jet motorları başarılı bir şekilde geliştirildi ve kullanıldı. Ayrıca, yeni nesil füze motorları geliştirmek için çalışmalarımıza devam ediyoruz.

Deniz platformlarımızda Marlin SIDA için Marin X7 ilaveleri yapıldı, MILGEM gemilerimiz için bağımsız mavi Batu çözümünün uygulanması için Ulaq SIDA için Marin X7 entegrasyonları tamamlandı. Reaksiyon motorlarımızda Anka-III için geliştirilen TF6000 Turbofan motoru ve gelişmiş adımlar başarıyla çalışıyordu.

TF10000 geliştirme Kuzilelma için çalışır. Airomobile Kaan Fighter'ın ana motoru TF35000'e ve APU60'a yardımcı güç birimi. Bu geniş motor teknolojileri ile Türkiye, ulusal ve ulusal yapılara sahip kara, uçaklar, denizcilik ve füze sistemlerinde gerekli kritik becerileri karşılamaya başladı. Başkanlığımız, motor harita haritası haritası, karasal araçlar için güç kaynağı grubunun yol haritası, ulusal deniz motorları ve deniz ulusal elektrik iletim sistemleri yol haritası aracılığıyla hazırlanır ve bu yönde belirleme ile devam eder. “

“Tek bir kaynağa bağlı değiliz”

Kaan, Yerel motorda yapılan çalışmalar için gelişti: dedi ki:

“Ulusal savaş uçak motorlarımız aynı anlayışla hareket ediyor. Savaş uçağımızın teslimat takviminde bir gecikme alamıyoruz. TF35000 mühendislerimizin beklendiği gibi devam ettiğine güveniyoruz.”

“Yerel motorda farklı bir alternatif aramıyoruz”

Kaan'ın gerekli tüm motorlar için prototipleri, teslimatın teslim edilmesini sağlayarak Türkiye'de sağlandı, “dedi Haluk Görgün, uçak prototipimizin üretiminin son hızda devam ediyor” dedi.

Görgüel, ABD'den Kaan için gerekli motorların teklifine yönelik talebi ile ilgili mevcut durumu paylaştı. Bir uçak tasarımı ve dünyada bir değişiklik geliştirmemiz mümkündür. Uçaklarımız yerli motorla uçacak “dedi.

“Bir gecikme oldu, 2 yıl içinde çok önemli bir yoldu”

Kaan için iç motor geliştirme projesi ile ilgili karar verme süreçlerinin eleştirisi ile ilgili bir soru üzerine şunları söyledi:

“Bu, tartıştığım ilk sorundu, şimdi sorumluluk ve takvim. İşe alınan tüm şirketlerimiz zaman içinde görevlerini yerine getiriyor, SSB Motor Departmanı çok önemli bir yoldu. TF35000 ve Yardımcı Güç Birimi Apu60 için geliştirme faaliyetlerimizin planlandığı gibi planlandığı gibi devam edebileceğimizi ifade edebileceğimizi ifade edeceğim.”

Görgü, Endonezya'ya ihraç edilmesi beklenen beşinci nesil Kaan savaş uçağının Amerikan merkezli motorlar tarafından değil, ulusal motorlar tarafından güçlendirileceğini açıkladı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir