Let’s travel together.

Cep telefonu bağımlılığından nasıl kurtulabilirsiniz? – Gıda Hattı

Cep telefonu bağımlılığı gerçekten var mı?

Evet! Cep telefonu bağımlılığı gerçek bir şey. Son yıllarda, nüfusun büyük bir kısmı akıllı telefon sahibi oldu. Bu artışa paralel olarak Google’da “cep telefonu bağımlılığı” aramaları da son 5 yılda artış göstermiştir.

Daha da önemlisi telefonun patolojik kullanımı yeni bir terminolojinin oluşmasına neden olmuştur. Örneğin;

  • Nomofobi:Telefonsuz dışarı çıkma korkusu
  • Testafreni: Mesaj gönderememe veya alamama korkusu
  • Fantom Titreşimler: Telefonunuz çalmıyorken çalıyormuş hissi

Cep telefonu bağımlılığı dikkat etmeniz gereken bir şey olabilir!

Aşırı cep telefonu kullanımının birçok insan için bir sorun olduğuna neredeyse hiç şüphe yok. Aşırı cep telefonu kullanımı ile kumar bağımlılığı gibi davranışsal bağımlılıklar arasında bazı önemli benzerlikler olduğunu belirtmekte fayda var. benzerlikler şunlardır:

  • Davranış üzerinde kontrol kaybı
  • Süreklilik: Davranışı veya kendini sınırlama zorluğu
  • Hoşgörü: Aynı duyguyu tekrar yaşamak için aynı davranışlarda daha sık bulunma ihtiyacı
  • Davranışın ciddi olumsuz sonuçları
  • Duygusal geri çekilme hissi: Alışkanlık yerine getirilemediğinde mutsuz hissetmek veya huzursuzluk ve endişe duyguları
  • Nüks: Alışkanlıktan kaçınmaya çalıştıktan bir süre sonra nüksetme veya yeniden kazanma

Cep telefonu bağımlılığı ile dopamin bağlantısı

Bağımlılık davranışı ile aşırı cep telefonu kullanımı arasında bir başka benzerlik daha vardır: Beyinde bağımlılık davranışını pekiştiren bir kimyasalı tetikler.

Beyniniz, ödüllendirici durumlarda dopamin adı verilen iyi hissettiren bir kimyasal üretir. Birçok insan için sosyal etkileşim dopamin salınımını uyarır. Pek çok kişi telefonlarını bir sosyal etkileşim aracı olarak kullandığından, sosyal medyada veya başka bir uygulamada başkalarıyla bağlantı kurduklarında salınan dopamin için sosyal medyayı sürekli kontrol etmeye alışırlar.

Uygulama geliştiricileri, telefonunuzu kontrol etmenize izin vermek için bu hormona güvenir. Bazı uygulamalar “beğeniler” ve “yorumlar” gibi sosyal destekleri durdurur ve hatta düşürür, bu nedenle beklenmedik şekilde bildirimler alırız. Önceden bildirim alamadığımız zaman, telefonlarımızı daha sık kontrol ederiz.

Bu döngüde bir kırılma noktası vardır: Bu noktada, telefonunuz sevdiğiniz bir şey olmaktan çıkar ve kullanmak zorunda hissettiğiniz bir şey haline gelir.

En çok kim risk altındadır?

Araştırmacıların hemfikir olduğu bir nokta, ergenlerin diğer yaş gruplarına göre cep telefonu kullanırken bağımlılık benzeri semptomlar gösterme olasılıklarının daha yüksek olduğudur.

Gençler, cep telefonu bağımlılığı açısından en büyük risk altındadır.

Araştırmalar, cep telefonlarının gençlik döneminde daha çok kullanıldığını ve daha sonra giderek azaldığını gösteriyor. Gençler arasında aşırı cep telefonu kullanımı o kadar yaygın ki, 13 yaşındakilerin yüzde 33’ü gece gündüz telefonlarını asla kapatmıyor. Bir genç ne kadar çok telefon satın alırsa, problemli kullanım kalıpları geliştirme olasılığı o kadar artar.

Telefonlar sosyal etkileşim için önemli araçlar haline geldikçe, kızlar için bağımlılık yaratan kullanım kalıpları gelişebilir. Ancak erkekler riskli durumlarda telefon kullanmaya eğilimlidir.

Başka kimler risk altında?

Gelişmiş bir araştırmanın sonuçları, belirli kişilik özelliklerinin ve koşullarının sorunlu cep telefonu kullanımıyla ilişkili olduğunu ortaya koydu.

Bu kişilik özellikleri şunlardır:

  • Kendine güvensiz
  • düşük dürtü kontrolü
  • Endişe
  • Depresyon
  • Çok dışa dönük olmak

Cep telefonu bağımlılığı nedir? Cep Telefonu Bağımlılığından Kurtulmanın Yolları!

Cep telefonu bağımlılığının belirtileri nelerdir?

Peki, telefonunuzu kullanmanın çok fazla sorun olup olmadığını nasıl anlarsınız?

Cep telefonu bağımlılığının bazı belirtileri şunlardır:

  • Tek başınıza ya da canınız sıkıldığında telefonunuza bakıyorsanız,
  • Telefonunuzu kontrol etmek için geceleri birçok kez uyanıyorsanız,
  • Telefonunuza ulaşamadığınızda kendinizi endişeli, üzgün veya kızgın hissediyorsanız,
  • Telefonu kullanımınız bir kazaya veya yaralanmaya neden olduysa,
  • Telefonunuzu kullanarak giderek daha fazla zaman harcıyorsanız,
  • Telefon kullanımı iş performansınızı, okul ödevlerinizi veya ilişkilerinizi etkiliyor
  • Hayatınızdaki insanlar telefon kullanımlarıyla ilgili endişe duyuyorsa,
  • Kullanımınızı sınırlamaya çalışırken çabuk vazgeçerseniz cep telefonu bağımlılığınız olabilir.

Cep Telefonu Bağımlılığının Yan Etkileri Nelerdir?

Herhangi bir bağımlılığın ayırt edici özelliklerinden biri, ciddi olumsuz sonuçları olsa bile davranışı sürdürmektir.

Örneğin, araba kullanırken mesajlaşmayla ilgili riskleri almak. Araştırmacılar, araba kullanırken mesajlaşmanın güçlü bir tehdit olduğunu bildiriyor. Çünkü sürüş sırasında cep telefonunuzla ilgilenmek şu anlama gelir:

  • yoldan gözler
  • Ellerini direksiyondan çek
  • Yön vermeyen düşüncelere kapılmak

Bu tür bir rahatsızlık dünya çapında her gün dokuz kişiyi öldürüyor. Ayrıca daha birçok yaralanmaya neden olur.

Dünyada her gün ortalama 9 kişi araba kullanırken telefon kullanmaktan ölüyor!

Araba kullanırken cep telefonu kullanmanın tehlikeleri yaygın olarak biliniyor, ancak insanlar tüm risklerine rağmen telefonun sağladığı bağımlılığı sürdürmeye istekli.

Cep telefonu bağımlılığının diğer sonuçları

Araştırmalar, cep telefonlarını aşırı kullanan kişilerin aşağıdaki belirtileri yaşayabileceğini göstermiştir:

  • Endişe
  • Depresyon
  • Uyku eksikliği ve uykusuzluk
  • ilişki çatışmaları
  • zayıf okul veya iş performansı

Ayrıca, bu liste, cep telefonu bağımlılığının hayatınız üzerinde büyük etkisi olan birçok farklı etkisini hesaba katmıyor.

Örneğin, bir çalışma, telefonunuz yanınızda olmasa bile, önemli şeylere odaklanma yeteneğinizin telefon bildirimleriyle “önemli ölçüde bozulduğunu” gösterdi.

Cep telefonu bağımlılığı nasıl yenilir?

Cep telefonu bağımlılığı sağlığınıza, ilişkilerinize ve sorumluluklarınıza zarar veriyorsa, bazı değişiklikler yapmanın zamanı gelmiş olabilir. İyi haber şu ki, hayatınız üzerindeki olumsuz etkileri sınırlamak için telefonunuzla etkileşim şeklinizi değiştirmek için atabileceğiniz adımlar var.

1. Öncelikle, altta yatan endişeleriniz olup olmadığını düşünün

Araştırmacılar, zorunlu olarak cep telefonu kullanan kişilerin hayatlarında çözülmesi çok zor veya karmaşık olan sorunlardan kaçınmaya çalıştıklarına inanıyor. Bu nedenle, dikkate alınması gereken ilk şeylerden biri, sizi rahatsız eden daha derin bir şey olup olmadığıdır. Altta yatan sorunu çözmek kaygıyı azaltmanın anahtarı olabilir.

Sizi gerçekten rahatsız eden şeyin ne olduğunu bilmek, paylaşma, satın alma, sabitleme, tweet atma, kaydırma veya hikaye gönderme dürtünüzü azaltmanıza yardımcı olabilir.

2. Bilişsel davranışçı terapiyi düşünün

Bu terapötik yaklaşım, düşünceleriniz, davranışlarınız ve duygularınız arasındaki bağlantıları aydınlatmanıza yardımcı olur. Belirli davranış kalıplarını değiştirmenize yardımcı olacak çok etkili bir terapi türü olabilir.

Çalışmalar, terapilerin cep telefonu bağımlılığıyla ilişkili beyin kimyasındaki değişiklikleri dengelemede etkili olabileceğini düşündürmektedir. Bu tür bir tedavinin size yardımcı olabileceğini düşünüyorsanız, uygun bir terapist bulmak için doktorunuzla konuşun.

3. Diğer pratik adımları deneyin

  • Telefonunuzdan zaman alan uygulamaları kaldırın ve bu uygulamalara gün boyu yanınızda taşımadığınız bir cihazla (tablet veya bilgisayar gibi) erişin.
  • Anlık bildirimlerden ve diğer can sıkıcı uyarılardan kurtulmak için ayarlarınızı değiştirin.
  • Geceleri sizi uyandırmaması için ekranınızı gri tonlamaya ayarlayın.
  • Telefonunuzun etrafına engeller koyun, ne yaptığınızı düşünmeye kendinizi zorlamak için onu kullanın. Örneğin, “Neden şimdi?” Ve ne için?” Gibi kilit ekranı soruları oluşturabilirsiniz.
  • Telefonunuzu gözden uzak tutun.
  • Telefonunuzu yatak odanızın dışında şarj edin.
  • Ruhunuzu besleyen hobiler geliştirin.
  • Oyun ve sosyal medya uygulamalarını arkadaşlarla buluşmak, müzik veya sanat üretmek veya gönüllülük yapmak gibi gerçek, uygulamalı etkinliklerle değiştirin.

Kısa tekrarlamalar, düzeltmeler ve yoksunluk semptomları, daha sağlıklı telefon kullanımına giden yolculuğun bir parçasıdır. Hemen doğru sonuçlar almayı beklemeyin. Bazı aksiliklere hazırlıklı olun ve her deneyimden ders alın.

Cep Telefonu Bağımlılığı İçin Gerçekten Ne Zaman Yardım Almalı?

Sizi etkileyen bir sorunla uğraşırken veya kontrolden çıktığınızı hissettiğinizde yardım istemek her zaman yararlıdır. Bağımlılık belirtileri fark ederseniz veya hayatınızdaki insanlar size telefonda geçirdiğiniz zamandan bahsederse, yardım istemek iyi bir fikir olabilir.

Bir terapiste veya doktora ulaşmayı, kendi kendine yardım kılavuzu görmeyi veya bir dijital detoks programı izlemeyi düşünün.

Çözüm

Sorunlu cep telefonu kullanımı, kumar gibi davranışsal bağımlılıklarla birçok özelliği paylaşır.

Telefon bağımlıları genellikle kontrolü kaybeder. Çoğu zaman cep telefonu alışkanlıklarının hayatlarına zarar verdiğini fark ederler. Telefonunuzu kullanmakta zorlanıyorsanız veya bunun bir bağımlılığa dönüştüğünü düşünüyorsanız, telefonunuzu daha sağlıklı bir şekilde kullanmak üzere kendinizi yeniden eğitmek için atabileceğiniz adımlar vardır.

Hayalet titreşimleri bırakın ve gerçek hayatın çağrısına cevap verin!

Yoruma kapalı.

Bebek Bakıcısı |
uaeupdates.com deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler deneme bonusu radabet giriş Puff nesinecasino gaziantep bayan escort antep escort