Let’s travel together.

Bu gözetim sanatçısı, o mükemmel Instagram fotoğrafını nasıl elde ettiğinizi biliyor


35 yaşındaki Fransızca öğretmeni David Welly Sombra Rodrigues gezi etmeyi oldukça seviyor. Pandemi onu dil derslerini sanal olarak sunmaya zorladıktan sonrasında, Brezilya’dan Avrupa’ya hareket ederek, yeni şehirlere trenlere atlayıp kalbinin zevkine varabileceği anı elde etti ve hepsini Instagram’da belgeledi.

Bu ay İrlanda’da 7.000’den fazla Instagram takip edeni için çekmiş olduğu bir fotoğraf viral oldu. Sadece bir arkadaşı ona, kamusal alanlardan gösterim icra eden web kameralarıyla ne kadar oldukça şey yakalanabileceğini ve bunun ne kadar şaşırtıcı olabileceğini gösteren bir dijital sanat projesi olan “The Follower” hakkında bir haber makalesine işaret edene kadar bunu fark etmemişti. bilincinde olmadan onlar tarafınca filme alınanlar için.

Sanatçı, Instagram fotoğraflarını, onları çekme sürecini gösteren video görüntüleri ile eşleştirmişti. Sanatçı, Instagram kullanıcılarının isimlerini yada kullanıcı adlarını eklememişti sadece Rodrigues’in arkadaşları onu tanıdı.

Rodrigues’in durumunda, EarthCam adlı bir şirket tarafınca işletilen bir web kamerası, onun Dublin’deki Temple Bar’ın kendine özgü parlak kırmızı girişine yaslanarak görünüşte basit bir fotoğrafına giden çabayı elde etti.

Birkaç değişik açı ve poz denedi, minik bir giyim değişikliği yapmış oldu ve sonunda bir aksesuar ekledi – meşhur bardan bir bardak pahalı bira. Projeyle ilgili makaleler, Instagram’da @avecdavidwelly olarak geçen Rodrigues de dahil olmak suretiyle, parçanın mevzularını yüz binlerce takip edeni olan etkileyiciler olarak yanlış tanımladı. Sadece bir çok, oldukça daha minik kitlelere haiz tipik toplumsal medya kullanıcılarıydı.

Sanatçı Dries Depoorter, 20 Eylül 2022’de Belçika’nın Ghent kentindeki stüdyosunda. Depoorter, Instagram için muhteşem çekimi yakalamak için oldukça çalışan insanların video görüntülerini ortaya çıkardı. Bu, toplumsal medyanın suni zekası ve gözetimin her yerde bulunması mevzusunda bir derstir. (Lauren Fleishman/The New York Times)

Rodrigues bir Zoom röportajında ​​”Tamamen şok oldum” dedi. “Birinin beni kaydetmesini beklemiyordum.”

“The Follower”ın arkasındaki sanatçı Dries Depoorter, projesinin hem toplumsal medyadaki görüntülerin yapaylığını hem de giderek otomatikleşen gözetleme biçimlerinin tehlikelerini gösterdiğini söylemiş oldu.

“Bunu bir şahıs yapabiliyorsa, hükümet ne yapabilir?” Deporter, 31, dedi.

Times Meydanı’ndan Canlı

Belçika’nın Ghent kentinde yaşayan Depoorter, bir aydan fazla bir süre ilkin, değişik bir sanat projesi için kullanabileceği halka açık yerlerde hususi olarak kurulmuş kameraları araştırırken ortaya çıktı. Times Meydanı’ndan canlı bir çevrimiçi yayını izlerken, bir kadının “uzun süre” kendi fotoğrafını çektiğini görmüş oldu. Etkisinde bırakan biri olabileceğini düşünerek, son zamanlarda Times Meydanı’na coğrafi etiketlenmiş Instagram fotoğrafları içinde uzun soluklu çekiminin ürününü bulmaya çalıştı.

Boş geldi fakat bu onu düşündürdü.

Depoorter’ın izlediği 7/24 gösterim – “NYC’nin Times Meydanı’ndan Canlı!” – gerçek zamanlı kamera yayınlarında uzmanlaşmış bir New Jersey şirketi olan EarthCam tarafınca sağlandı. EarthCam, internet sayfasına gore “insanları dünya genelinde şahsen deneyimlemenin zor yada olanaksız olabilecek garip ve benzersiz konumlarına taşımak için” canlı akış web kamerası ağını kurdu. 1996 senesinde kurulan EarthCam, görüntülerin reklamını ve lisansını vererek kameralardan para kazanıyor.

Depoorter, halka açık bu kameraları insanların Instagram’da paylaşmış olduğu fotoğraflarla birleştirmenin otomatik bir yolunu bulabileceğini fark etti. Böylece, iki haftalık bir süre süresince New York’taki Times Square’den, Chicago’daki Wrigley Field’dan ve Dublin’deki Temple Bar’dan çevrimiçi olarak gösterilen EarthCam görüntülerini topladı.

Küresel insan hakları örgütü Access Now’da gözetlemeye karşı bir kampanya yürüten Rand Hammoud, projenin insanların bilmeden gözetleme kameraları tarafınca ne sıklıkta filme alındığını ve bu hareketleri otomatik biyometrik tarama teknolojilerini kullanarak birleştirmenin ne kadar kolay hale geldiğini gösterdiğini söylemiş oldu.

Hammoud, “Birçok insanoğlunun şimdi var bulunduğunu fark etmediği distopik bir gerçeklik” dedi.

Brüksel’de yerleşik olan Hammoud, en oldukça, insanların kamusal alanlardaki faaliyetlerinin bilgisi haricinde yayınlanmasından rahatsız oldu. Hammoud, EarthCam’in halka açık nezaret teknolojilerinin gücü göz önüne alındığında canlı gösterim risklerini tekrardan gözden geçirmesi icap ettiğini söylemiş oldu.

Hammoud, “Bu kameralar artık seneler ilkin kullandıkları amaca hizmet etmiyor” dedi. “İnsanlar izlenebilir.”

EarthCam, kameraları ve daha kuvvetli biyometrik seyretme teknolojilerinin olduğu bir çağda, onlar tarafınca filme alınan kişilerin mahremiyetine yönelik oluşturabilecekleri riskler ile alakalı soruları yanıtlamayı reddetti. Firmanın pazarlama müdürü Simon Kerr, yalnızca Depoorter’ın “EarthCam görüntülerini ve videosunu izinsiz kullandığını ve bu tür kullanımların telif hakkımızı ihlal ettiğini” söylemiş oldu.

Depoorter, projesinin onu etkinleştiren belirli şirketlerle ilgili olmadığını söylemiş oldu. “Yalnız EarthCam değil,” dedi. “Dünyanın her yerinde korumasız birçok kamera var.”

Birinin Gizliliğini İhlal Etmek

Depoorter, EarthCam’den yayınları kaydederken, aynı anda Instagram’dan kullananların bu konumlara etiketlediği her insana açık fotoğrafları indirdi.

Instagram, platformundan toplu olarak fotoğraf toplamayı önermez. “Otomatik bir halde informasyon toplamak”, firmanın kullanım koşullarını ihlal eder ve bir kullanıcının yasaklanmasına niçin olabilir.

Instagram’ın sahibi Meta’nın sözcüsü Thomas Richards, “Bu yaratı hakkında daha çok informasyon edinmek ve sürecini idrak etmek için sanatçıya ulaştık” dedi. “Platformlarımızda içerik paylaştıklarında insanların bilgilerini korumak kadar gizlilik de bizim için en mühim önceliktir.”

EarthCam ve Instagram’dan veri toplamanın arkasından zor kısım geldi: dijital samanlıkta iğne meydana getirecek doğru insanları bulmak.

Depoorter daha ilkin oldukça sayıda video görüntüsünü sıralamak için bir yazılım yazmasını gerektiren kamuya açık kameraların şaşırtıcı bakışları üstünde sanat projeleri yapmıştı. Geçen yıl, YouTube’da canlı gösterilen parlamento oturumları esnasında telefonlarına baktıklarında Belçikalı politikacıları toplumsal medyada etiketleyen “Flaman kaydırma çubukları” yapmış oldu. Ondan ilkin, kırmızı ışıkları görmezden gelen jaywalkerları saptamak için açık güvenlik kameraları kullanmıştı – bu görüntüleri, suçluların yakalanması durumunda maruz kalacakları para cezalarının maliyeti için çevrimiçi olarak satmıştı.

EarthCam’den alınan görüntülerde Instagram fotoğraflarından yüzleri aramak için Depoorter, kodu GitHub benzer biçimde sitelerde bulunabilen açık kaynaklı yüz tanıma yazılımına güvendi.

“Muhteşem değil,” dedi. Doğru olanları bulmak için tavsiye edilen eşleşmelerin kapsamlı bir manuel incelemesini yapması gerekiyordu. “The Follower”a dahil etmeyi seçtiği bir avuç insana ulaşınca, Dublin’de öpüşen bir çift, Times Meydanı’nda dolaşan iki dost ve yüz binlerce Instagram takip edeni olan bir bayan da dahil olmak suretiyle çeşitli bir grup istedi. Depoorter öncesinden onlara ulaşmadı ve hiçbirinden haber almadığını söylemiş oldu.

Eski bir Beyaz Saray teknoloji danışmanı ve Brown Üniversitesi’nde profesör olan Suresh Venkatasubramanian, çağdaş teknolojiyle mümkün olan basit gizlilik istilalarını sergilerken projeyi merak uyandırıcı bir halde “yıkıcı” bulduğunu söylemiş oldu. Sadece Depoorter’ın “rastgele insanoğlu” üstündeki nezarete konuşlandırmasının rahatsız edici bulunduğunu söylemiş oldu.

Venkatasubramanian, “Birinin evine, evlerine girebileceğinizi göstermek için girmezsiniz,” dedi. “Senden istemedikçe yapmamalısın.”

Depoorter, Instagram fotoğraflarını ve beraberindeki gözetleme görüntülerini YouTube kaldırmadan ilkin 100.000’den fazla görüntüleme çeken bir YouTube videosunda derledi.

Gizliliğe izinsiz giriş sebep değildi. EarthCam, YouTube videosunun firmanın telif hakkını ihlal ettiğini söyleyerek kameralarından alınan görüntülerin sahibi bulunduğunu iddia etti.

Depoorter videoyu iyi mi geri yükleyeceğini bulmaya çalışıyor. Avukatlar, ona nezaret görüntülerini dönüştürmesinin, kısa kliplerde insanların etrafına suni zeka destekli sınırlayıcı kutular koymasının ve görüntüleri Instagram portreleriyle yan yana göstermesinin yasal olarak korunan adil bir kullanım bulunduğunu tavsiye ettiler.

İstekli Bir Mevzu

Depoorter, vatandaşların fotoğrafları ve biyometrik detayları de dahil olmak suretiyle kişisel verilerini korumak için Genel Veri Koruma Yönetmeliği isminde olan sağlam gizlilik kurallarına haiz olan Avrupa Birliği’nde yerleşiktir. Goodwin hukuk firmasının mahremiyet avukatları Omer Tene ve Gabe Maldoff, yasada sanatla alakalı ifade için muafiyetler bulunduğunu, sadece sanatçıların eserlerin mevzularını iyi mi etkileyeceği mevzusunda dikkatli olmaları icap ettiğini söylemiş oldu.

Maldoff, “Sanatın size parasız geçiş hakkı verdiğini düşünmüyorum” dedi.

Depoorter, projesine dahil etmiş olduğu kişilerin isimlerini yada Instagram kullanıcı adlarını kullanmadı zira “oldukça fazla bildiri almalarını” istemediğini söylemiş oldu.

Times’ın Brezilyalı Fransızca öğretmeni hakkında onun açık izni olmadan yazmaması koşuluyla Rodrigues hariç, onları The New York Times için tanımlamayı reddetti.

Rodrigues, ilgiyi umursamadığını söylemiş oldu. Fotoğraf çekmeyi seviyorum, dedi. “Video kaydetmeyi seviyorum. Ben düşük profilli değilim.”

Rodrigues, Instagram hesabını on senedir kullanıyor. Bunu, potansiyel müşterilere yeni bir dilin onlara açabileceği deneyimleri göstererek, işinin reklamını yapmak için kullanıyor. Depoorter’ın projesine dahil olmaktan çekinmediğini, artan teşhirden dolayı mutlu bulunduğunu ve hatta 24 saat sonrasında biten bir “öykü” olarak Instagram’da yayınladı.

Bilgisi olmadan casusluk yapmaktan kaygı duyuyordu, sadece Instagram gönderilerinin neleri gizleyebileceğini göstermenin yararları olabileceğini söylemiş oldu.

Rodrigues, “İsterseniz kamera önünde yalan söyleyebilirsiniz” dedi. “İşte sorun bu. Mutlu değilsin fakat mutlu bulunduğunu gösteriyorsun.”

Sadece onun için durum bu şekilde değildi. Dublin’deki o gün, dostlarıyla Temple Bar’ı ziyaret etmiş olduğu ve arkasından öteki barlara yapmış olduğu ziyaretler – hepsi Instagram’da belgelenmemiş – “muhteşem”di.

Bu yazı ilk olarak The New York Times’da gösterildi.

Yoruma kapalı.

Bebek Bakıcısı |
uaeupdates.com deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler deneme bonusu radabet giriş Puff nesinecasino gaziantep bayan escort antep escort