- Çalışanlar iş yerinde yapay zekayı kullanmak istiyor ve şirketlerin harekete geçmesini beklemiyor
Bilgi çalışanlarının %75'i iş yerinde yaratıcı yapay zeka kullanıyor. Son 6 ayda yapay zeka kullanmaya başlayanların oranı ise %46. Yoğun ve baskı altında çalışanlar, yapay zekanın zamandan tasarruf sağladığını, yaratıcılığı artırdığını ve önemli işlere odaklanmalarına olanak sağladığını söylüyor. Yöneticilerin %79'u yapay zeka kullanımının rekabet gücü kazanmak için hayati önem taşıdığına inanırken; %59'u yapay zekanın sağladığı üretken çıktıyı ölçebileceğinden şüphe ediyor. %60'ı şirketlerinin yapay zeka uygulamalarını uygulamak için gereken plan ve vizyona sahip olmadığını düşünüyor. Liderler bireysel üretkenliğin faydalarını tüm organizasyona yayma konusunda baskı hissederken, çalışanlar organizasyonun harekete geçmesini beklemiyor; Yapay zeka çalışanlarının %78'i kendi yapay zeka araçlarını iş yerine getiriyor.
- Yapay zeka, çalışanlar için çıtayı yükseltiyor ve kariyer engellerini yıkıyor
İş Trendi Endeksi Raporu, yapay zeka çağında giderek daha fazla çalışanın kariyer değişikliğine açık olduğunu gösteriyor. İstihdam açığının olduğu pozisyonlarda, yüksek yapay zeka becerisine sahip adayların işe alınma şansı artıyor. Öte yandan liderlerin %55'i siber güvenlik, mühendislik ve yaratıcı tasarım gibi sektörlerdeki açık pozisyonlara uygun aday bulma konusunda şüphelerini dile getiriyor. Dünya çapında çalışanların %46'sı, gelecek yıl içinde işlerinden ayrılmayı planladıklarını söylüyor; bu, 2021'den bu yana ölçülen en büyük artış. Liderlerin 2/3'ü, yapay zeka becerileri olmayan birini işe almayacaklarını söylerken; Çalışanların yalnızca %39'unun şirketlerinden yapay zeka eğitimi aldığı görülüyor. Yapay zeka becerisine sahip olmayan deneyimli bir çalışan yerine, yapay zeka becerisine sahip daha az deneyimli bir çalışanı işe almayı tercih edeceğini söyleyen liderlerin oranı %71. Bu bakış açısı, çalışanları bireysel çabalarıyla becerilerini artırma çabasına itmektedir. Geçtiğimiz yıl boyunca Copilot ve ChatGPT gibi becerileri profillerine ekleyen LinkedIn üyelerinin sayısında 142 kat artış yaşandı. Teknik işlerde çalışmayan ancak yapay zeka becerilerini geliştirmek için LinkedIn eğitim programlarından yararlanan profesyonellerin sayısı %160 arttı. Çalışanlarını yapay zeka araçlarıyla güçlendiren kuruluşlar, en yetenekli çalışanları bir araya getirmeyi başarıyor.
- Gelişmiş yapay zeka kullanıcılarının sayısındaki artış bize ne anlatıyor?
Araştırmalar, yapay zeka kullanıcıları arasında farklı profillerin bulunduğunu ortaya koyuyor. Şüpheciler yapay zekaya nadiren başvururken, uzman kullanıcılar olarak adlandırılan ileri düzey kullanıcılar yapay zekaya çok sık başvuruyor. Şüphecilerle karşılaştırıldığında, ileri düzey kullanıcıların günlük iş akışlarını yapay zeka ile yeniden şekillendirdikleri ve günde 30 dakikadan fazla tasarruf ettikleri görülüyor. Bu kullanıcıların %90'ı yapay zekanın iş yüklerini daha yönetilebilir bir seviyeye düşürdüğünü ve çalışmayı daha keyifli hale getirdiğini söylüyor. İleri düzey kullanıcıların, çalıştıkları şirketin yönetimi tarafından yapay zekanın işlerini nasıl dönüştürebileceği konusunda teşvik edilme olasılığı %53 artarken; Şirketin belirli bir pozisyon için özelleştirilmiş yapay zeka eğitimi alma olasılığı %35 artıyor. Kaynak: (guzelhaber.net) Güzel Haber Masası
—–Sponsorlu Bağlantılar—–
—–Sponsorlu Bağlantılar—–